Jerusalem

[Jerusalem]

Hi! Sorry If I write in english but my french is not so good, please forgive me! I’m Michele Mura the game designer of Jerusalem (and other games).

I’m writing here because I’ve seen that the user Frenchcrusader has placed a question about the number of Squires available for each player.

The answer is: No, there’s no limit! Like other games, resources are not limited to what’s inside the box and like tower floors (as we already said in the rules) even money and squires are not limited. If you run out of Squires during the phase Revenues of the last round, just take squires directly from the gameboard since they’re useless at the end of the game.

Please use this thread to ask any question about the rules of Jerusalem

And then, I’d like to take advantage of my first post in Tric Trac Net website to apologize with all french players for all errors and omissis in the french rulebook of Jerusalem! We’ll correct everything in next print.

Thanks and have fun!
mm

Hi Michele et bonjour les amis TTciens.
Je peux me faire porte-parole francophone de l’auteur pour tous ceux qui auraient des questions concernant les règles de Jérusalem.
Pour mémoire, plusieurs articles le présentent sur mon site, dont un compte-rendu de partie tout récent!
Bises
Oscar
www.oscar-de-curbans.fr :)

bonjour, j’ai une question concernant le seigneur. Il est écrit :" aucun autre joueur ne pourra plus placer de noble dans la case où se trouve le seigneur". Mais cela est-il possible pour le joueur qui possède le seigneur ? exemple, bleu contrôle la tour du roi David, peut-il envoyer un de ses nobles vers la case où il y a son seigneur bleu :?: :?:
merci beaucoup de votre réponse

elainegg dit:bonjour, j'ai une question concernant le seigneur. Il est écrit :" aucun autre joueur ne pourra plus placer de noble dans la case où se trouve le seigneur". Mais cela est-il possible pour le joueur qui possède le seigneur ? exemple, bleu contrôle la tour du roi David, peut-il envoyer un de ses nobles vers la case où il y a son seigneur bleu :?: :?:
merci beaucoup de votre réponse

Hi elainegg!

First of all remember that Barons come back to players at the end of each round. Then, the answer for your question is: No. No one may place/move Squires into an area blocked by a Baron, not even his owner. So, you cannot place you three new Squires, put the Baron and finally move away some Sqires...

Thanks for asking and have fun!
mm

bonjour,

c’est vrai que la traduction francaise est pas claire

surtout avec les cartes actions et le seigneurs

ex: la carte retournement de veste

ou l’on peux echanger nobles avec un nobles adversaises

mois je comprends que l’on peut changer meme si il y a un seigneur dans cette zone

et c’est ce que je comprends pour d’autres cartes actions

pourtant dans la regle il est noté qu’aucune carte action ne peut etre joué dans une zone ou se trouve le seigneur

Hi davy!

The rule of the Baron is very simple:
The area where you put him is frozen for the complete round.
Nobody (without exceptions) may enter into that area or come out from that area. This is true even for the special revenue of the Tower of David, Action cards, the special ability of the Marshal…

Sorry if I write in english but my french is really poor. :oops:

I also wish to take advantage of this message to apologize if rules are not so clear.

Have fun with Jerusalem and ask again if you need more help! :)
Michele