[KS - Financé - Fini] - Spirit Island

“Vengeance as a Burning Plague", esprit qui joue de façon variée sur les jetons maladie. Initialement, ils empêchent une construction, lui pourra les utiliser pour générer de la Peur et des dégâts (en lent) aux constructions.

Tric TracTric Trac


Un nouvel esprit, annoncé comme très complexe “Fractured Days Split The Sky” ; il va jouer sur le ‘temps’ car il permet en inné d’accélérer un sort lent et il peut également aller prévoir ce qui va se passer dans le deck envahisseur/évènement. Potentiellement très puissant, ceci dit le premier pouvoir (qui peut se répéter 3X!) l’affaiblit car il doit replacer (ou détruire) ses présences sur son plateau pour le faire. En “mode Blitz”, cet esprit perdra de son intérêt.


Tric TracTric Trac

La dernière révélation de la campagne, avec l’autre esprit complexe de l’extension avec "“Fractured Days Split The Sky” (voir ci-dessus), est maintenant connu : à savoir “Starlight seeks its form”.

Il s’agit d’un esprit “couteau suisse” qui puise sa force de la lumière primordiale des étoiles. L’originalité de l’esprit vient de la multitude d’option de croissance tandis qu’il doit en choisir 3. Certaines rangées sont à déverrouillées au départ avec des pions présences à vider et présentent deux alternatives. Le choix d’une option exclu l’autre le reste de la partie. Sur la piste de présence, l’esprit aura aussi la possibilité de choisir son ou ses affinités, en sachant qu’il a des pouvoirs innés capables de jouer sur… toutes les affinités. Bref, là où on se démerde habituellement avec un esprit définit qu’on a choisit, ici on va définir en cours de route ce qu’on va pouvoir bien faire. Assez excellent comme liberté, bien qu’il soit plus limité que d’autres esprits en gain d’énergie (max 4) et avec juste 3 cartes à jouer maximum.


Tric TracTric Trac

Plop,

Je déterre car tout le monde ne passe pas dans la section concernée, si quelqu’un revend son ks (en très bon état), je suis preneur :slight_smile:

Une petite note d’info intéressante sur le niveau de difficulté des esprits de la grosse extension prévue ;
Si l’auteur a publié la preview du plateau de l’esprit, j’ai essayé de le reprendre ici.


Moderate (3):

Grinning Trickster Stirs Up Trouble - much older incarnations of this were High complexity because it had a ridiculously complex-to-plan 2nd innate (each of 4-5 levels could target a different land) and because it gained Minor Powers frequently enough that I felt it would be faster to play for folks who knew the Minor Power deck pretty well. However, that innate got simpler, its Power Card gain slowed down, and I realized that “gains Power Cards pretty frequently” really wasn’t a good reason to boost a Spirit to High complexity, so it’s back to Moderate. It still has some pitfalls - it can spend itself out of much-needed Energy spreading Strife, or position all its Presence such that it can’t target its Range-0 innate power, but those are more “tactical/strategic mistakes that may cause you to do poorly” than an inability to play.

Shifting Memory of Ages - were it not for its ability to store Elements for one-shot use on later turns, this might be Low complexity. That system nudges it over into Moderate.

Stone’s Unyielding Defiance - requires a very different playstyle than most Spirits and becomes much less effective if you ignore that fact, but that playstyle isn’t a brain-burner (“put your Presence where Invaders are apt to Ravage”) and it’s called out in its Play Style.



Likely Moderate (3):

Lure of the Deep Wilderness - this Spirit requires some forethought and setup to hit its full potential, and uses a lot of tokens, but you can have a half-decent game when just winging it. So likely Moderate.



Many Minds Move as One - this Spirit constantly deals with getting enough Beasts into position to do what it wants to do, and while its “Gather/Push at Range 2” rule is awesome for flexibility, it also increases the search-space of what might be possible substantially. So it could plausibly be High complexity just for the sheer level of spatial searching/thought required, which is greater than either Thunderspeaker or Sharp Fangs. But outside of that specific thing, it’s solidly Moderate, with very few pitfalls beyond “can’t get Beasts everywhere I want them”. I’ve been getting a number of contradictory opinions on this one; I’m currently leaning towards making it Moderate but emphasizing the high degree of spatiality in the Play Style.

Volcano Looming High - probably Moderate. My initial assumption was that this Spirit’s drastic Presence restriction (Mountains only) and need for patience in its slow buildup would make it best suited for highly experienced players… but the former, while drastic, isn’t actually very hard to perform or particularly time-consuming to think about, and the latter is much more a matter of playstyle preference than of experience. It does have a brinksmanship issue where it can destroy enough of its own Presence to be vulnerable to an “all Presence destroyed” loss, but the process of blowing up most Presence on a given Mountain will tend to clear the threats from that Mountain and surrounding lands, meaning it’s only a problem if the player mis-estimates the board position and a bad Event comes up. “Explode down to 1 Presence” is something experienced Volcano players will do sometimes, not a rookie mistake, and it’s always transient given Volcano’s regenerative ability.



Likely High (1):

Shroud of Silent Mist - probably High, for reasons I’ll get into when I do its preview.

High (2):

Vengeance as a Burning Plague - Vengeance has a lot of different stuff going on: getting Disease on the board, using it in usual and non-usual ways, sometimes wanting its Presence to be destroyed, getting more powerful as Blight goes down, often needing to choose one innate to focus on over the other. Most of these interlock, many can be juggled poorly, and it also has the ability to tank the game by misjudging how out-of-control it can let a board get before it starts wrecking face there. It’s not nearly as perilous in this as early iterations were (a version from last summer would often get into states where it was balanced on the razor-edge between defeat and victory, where a single Ravage would make the difference between “lose to triple Blight cascade” and “utterly obliterate the Invaders”) but still. Also, it’s allowed to do some things like “add Disease instead of adding Presence for the first 2-3 turns”, which is a terrible idea that will lead to a very underpowered game.

Spirit Island: Jagged EarthSpirit Island: Jagged Earth



Downpour Drenches the World - I’d thought this one was a solid Moderate until I saw a medium-experienced player try it for the first time and take much longer than they usually do. Handling “Play many fewer Powers but Repeat them some number of times” is a form of mental complexity different from most other Spirits out there, and it seems to make planning more difficult in a way that’s enough to merit High complexity - though we’ve found that using something like Scenario markers to track how many Repeats you have remaining to use does help lessen the mental load of tracking, at least, and its Spirit Panel now suggests doing so.



Likely Very High (1):

Starlight Seeks Its Form - Starlight’s early-game involves huge decision branches and lots of Power Card gains. However, under the “warning label” theory of complexity, I’m not positive it needs a Very High, because it looks so complex that it’s pretty obvious that it’s going to take a lot of up-front brainpower - in effect, its entire Spirit Panel is a giant warning label. Once it’s started settling into its form, its play isn’t complex at all, and unlike many other High or Very High complexity Spirits it doesn’t warp the game for its allies. However, it does have the potential to paint itself into a corner with its Growth and Power Card choices in a way that most Spirits just can’t manage - e.g., it can in theory leave itself with no way to Reclaim, or no way to gain Power Cards (though not both at once) - so it might want to be Very High after all.



Very High (2):

Fractured Days Split the Sky - Its Spirit Panel doesn’t look super-complex, but it can be head-bending to play, it can accidentally live very dangerously by having its Presence tracks cleared with only 3 Presence (or fewer!) on the board, and some of its shenanigans warp the game for everyone at the table. It also generally wants to take a few minutes at game start to look over its Days That Never Were cards (since its preview, it’s gone from being able to access the entire discard to being able to access a small set of alternate-reality cards). This is an excellent example of “complexity is a warning label” providing clear guidance.


Finder of Paths Unseen - Like Starlight, Finder presents as very complex, but unlike Starlight, that’s not something that fades after a few turns, And unlike Starlight / like Fractured Days, Finder makes the game more complex for the entire table: the latest iterations of Finder no longer require Energy to make two of its lands adjacent. (Though it can only do it for a single pair of its lands per action.)

Spirit Island: Jagged Earth


There’s where things stand with the Spirits right now. Happy May!
- Eric

Est-ce que quelqu’un sait si Intrafin à l’intention de localiser Jagged Earth ?



C’est en cours. :slight_smile:

https://scontent.fcdg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/116860874_3438469759510178_2543961679017143785_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=Mf8k46VCiR0AX_6lYkX&_nc_ht=scontent.fcdg2-1.fna&oh=c6a7dfa033a3337ef7768203ef9e4561&oe=5F50612B



Merci.

Ma journée vient de s’améliorer considérablement du fait de cette bonne nouvelle.

Pour ceux intéressé, l’insert de the Broken Token est dispo depuis fin août !

https://thebrokentoken.com/spirit-island-organizer/

Il permet d’y organiser le contenu de la boîte de base, les extensions Branch and Claw et the Jagged Earth et les 2 packs promo.

Je n’ai jamais vu un insert pareil : on peut le diviser en deux pour en mettre la moitié dans la boîte de base et l’autre dans celle de Jagged Earth, sans que les couvercles ne soient soulevées.
Le Crate est aussi disponible pour une méga-boîte, mais j’accroche beaucoup moins.

Juste quand je me disais que je ne prendrai pas Jagged Earth une fois sortie en VF, parce qu’il me reste tellement à voir avec le jeu de base et la 1re extension… Cela donne envie de changer d’avis… mais j’ai déjà l’insert de Tower Rex qui est très pratique… A voir !

L’insert de the Broken Token est clairement prévu pour aller avec le pack jeton premium que l’on trouve en option dans le pledge de Jagged Earth. Avec les jetons de base, la partie supérieure apparaît trop sur-dimensionnée.
Je ne sais pas si Intrafin nous fera un pack jeton premium avec la VF Jagged Earth. Quelqu’un à des infos ?

Pouillotin dit :

C'est en cours. :)

https://scontent.fcdg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/116860874_3438469759510178_2543961679017143785_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=2d5d41&_nc_ohc=Mf8k46VCiR0AX_6lYkX&_nc_ht=scontent.fcdg2-1.fna&oh=c6a7dfa033a3337ef7768203ef9e4561&oe=5F50612B



 

Mais ça a été repoussé enlightened A la base c'était prévu pour Q4 2020. Bon je pense que le covid n'est pas étranger à ça...

Shiryû no Tatsu dit :Je ne sais pas si Intrafin nous fera un pack jeton premium avec la VF Jagged Earth. Quelqu'un à des infos ?

 

Je ne crois pas qu'on ai d'infos sur ça, ni si ils inclueront le pack promo dans l'extension comme ils l'ont fait pour la 1ère extension.

Aux dernières nouvelles sur Facebook, ils ont dit que c’était normalement prévu d’inclure les esprits promos du KS dans cette 2ème extension.

ptitepeluche05 dit :Aux dernières nouvelles sur Facebook, ils ont dit que c'était normalement prévu d'inclure les esprits promos du KS dans cette 2ème extension.

Cool, merci de l'info !

Bonjour

Quelqu’un(e) aurait il (elle) des informations sur une date de sortie de Jagged Earth en VF?

Cordialement.

Tout ce qu’on sait c’est “2ème trimestre 2021” pour l’instant. Et normalement les esprits promo devraient être dedans.

Super nouvelle!!! J’attends cette extension avec impatience…

Donc, vu les délais actuels encore plus difficiles à tenir, on peut raisonnablement tabler pour l’avoir au 3ème trimestre et au pire avant la fin de l’année.

Salut,
Oh Putain, magnifique nouvelle.
Je suis tout comme Palferso, très impatient.

Si Intrafin pouvait nous confirmer ça, je serais encore plus heureux.

Cordialement.

Ils ont publié un calendrier hier et le “2ème trimestre 2021” n’a pas changé 

Sachant qu’à la base c’était 3ème trimestre 2020, puis 1er trimestre 2021, et maintenant depuis 3-4 mois, c’est le 2ème. Donc ça fait déjà plusieurs fois que c’est repoussé.

Commentaire d’Intrafin hier : nous suivons attentivement cette sortie de Jagged Earth ! Pas d’inquiétude, cela viendra.

Bonjour

Mille mercis à ptitepeluche05

De la patience de la patience!!

Cordialement.

ptitepeluche05 dit :Ils ont publié un calendrier hier et le "2ème trimestre 2021" n'a pas changé 

Sachant qu'à la base c'était 3ème trimestre 2020, puis 1er trimestre 2021, et maintenant depuis 3-4 mois, c'est le 2ème. Donc ça fait déjà plusieurs fois que c'est repoussé.

Merci beaucoup. Je n’avais pas ces infos. Du coup, je confirme ce que je mettais plus haut: si on l’a avant fin 2021, on s’en sortira bien!!! 😉