[KS terminé] Orcs Must Die! Order & Unchained

A une semaine de la fin, Sandy devrait activer un peu sa réflexion et son annonce de VF, ou cela n’aura pas d’effet sur la campagne. S’il y a une VF je me laisserais peut-être tenter (mais alors une full VF).

Zombie Killer dit:A une semaine de la fin, Sandy devrait activer un peu sa réflexion et son annonce de VF, ou cela n'aura pas d'effet sur la campagne. S'il y a une VF je me laisserais peut-être tenter (mais alors une full VF).

Sur CW la VF c'est 10% de CA/backers, par rapport à la VO... 10% de 200-300k... enfin voila... perso je suis pas sur qu'il y ai un vrai interet/pertinence a une full VF... enfin vu de loin :)

@ jmt
Je pense aussi, mais s’il y “pense” c’est qu’il y voit une opportunité (pour la campagne actuelle qui n’est pas à la hauteur du bouzin?). A moins que cela soit une VF PnP… Moins intéressante pour les joueurs et peu d’effet sur le total de la campagne.
D’ailleurs je suis un peu étonné par les vidéo de gameplay qui font très artisanale (Sandy cadré vaguement, la table de jeu trop petite et peu visible… ). Ils bossent en collaboration avec une entreprise de jeu vidéo, ils auraient pu faire un truc un peu plus “pro” avec les images du jeu vidéo ou avec les dessins du jeu de plateau… Il y avait eu des critiques de ce genre pour Space cadets, franchement elles étaient tout de même mieux foutues que celle de OMD.

Oui pardon je parlais en dur, en PnP c’est moins compliqué… Le truc c’est que le volume de matos *500 (et encore c’est dur de faire une prod en 500) ca va etre dur a amortir, je parle meme pas de faire des boites VF, juste un “kit de francisation”…
(en plus a priori ils ont du mal a toucher le retail avec CW, je sais pas si ce sera pareil là, mais si leur calcul de marge est organisé pareil ce sera le meme soucis, donc dur d’ammortir l’invest avec une distribution localisée a venir…)

Zombie Killer dit:
D'ailleurs je suis un peu étonné par les vidéo de gameplay qui font très artisanale (Sandy cadré vaguement, la table de jeu trop petite et peu visible... ). Ils bossent en collaboration avec une entreprise de jeu vidéo, ils auraient pu faire un truc un peu plus "pro" avec les images du jeu vidéo ou avec les dessins du jeu de plateau... Il y avait eu des critiques de ce genre pour Space cadets, franchement elles étaient tout de même mieux foutues que celle de OMD.

Je peux expliquer pourquoi et je le ferai une fois la campagne finie, mais oui je le regrette méchamment :(
EDIT : je viens de vérifier, j'ai le droit de parler ;) Sandy avait prévu de lancer cette campagne mi Mai (pour avoir le temps de bien tout préparer) mais Robot Entertainment voulait une campagne qui cadre avec leur annonce de leur nouveau jeu au PAX et la future bêta de celui-là. Donc Sandy n'a pas eu le choix que de le lancer prématurément :(
Par contre il m'a dit que pour leur grosse campagne à venir (GodS War) il voulait day one des video de gameplay, des photos des figurines, etc...

Pour les boutiques en dur, c’est un peu normal vu le prix qu’ils y aillent à reculon…

Pitpipo dit:
Zombie Killer dit:
D'ailleurs je suis un peu étonné par les vidéo de gameplay qui font très artisanale (Sandy cadré vaguement, la table de jeu trop petite et peu visible... ). Ils bossent en collaboration avec une entreprise de jeu vidéo, ils auraient pu faire un truc un peu plus "pro" avec les images du jeu vidéo ou avec les dessins du jeu de plateau... Il y avait eu des critiques de ce genre pour Space cadets, franchement elles étaient tout de même mieux foutues que celle de OMD.

Je peux expliquer pourquoi et je le ferai une fois la campagne finie, mais oui je le regrette méchamment :(
EDIT : je viens de vérifier, j'ai le droit de parler ;) Sandy avait prévu de lancer cette campagne mi Mai (pour avoir le temps de bien tout préparer) mais Robot Entertainment voulait une campagne qui cadre avec leur annonce de leur nouveau jeu au PAX et la future bêta de celui-là. Donc Sandy n'a pas eu le choix que de le lancer prématurément :(
Par contre il m'a dit que pour leur grosse campagne à venir (GodS War) il voulait day one des video de gameplay, des photos des figurines, etc...

Je n'avais pas regardé les vidéos, trouvant le concept assez clair de lui-même, mais là je viens de le faire et c'est frappant le fossé entre la page KS et la qualité des vidéos. Dommage quand même pour le jeu qui est pas mal.
Et sinon la VF (mode gros lourd on!) :pouicboulet:
ThierryT dit:Pour les boutiques en dur, c'est un peu normal vu le prix qu'ils y aillent à reculon...

Nan c'est la politique de 20% de remise sur le PP de mémoire... Ca fait un peu juste pour gagner sa vie ;)

en tout cas si y’a une VF officiel de mon coté j’ai deja 2 personnes pas habitués a KS qui serait preneur car ils ont pour habitude de prendre du coup les jeux en boutiques en FR
mois cela pourrai aussi augmenter mes chances de le prendre car si je suis déçu c’est toujours plus simple de revendre une VF qu’une VO surtout pour ce genre de jeux qui peut attirer du familiale +
mydvycts
apres je pense que si ils y reflechissent c’est que pour eux il doit au moins pas y avoir de pertes et que cela peut sans doute leur faire que du bonus.

Pareil s’il y a VF je prend un pledge Hero… Mais ou est la News de Pit. Il alléche le chaland et puis plus rien. :roll:

palier 170k et 180k atteint :

Dobbin, the Prospector (Order)
Dobbin has the ability to tunnel himself or another hero in his tile to any tile on the map. He has pretty good health, is a dwarf, and is really good at killing smaller enemies, such as orcs or kobolds. His attacks are less helpful against large creatures such as ogres, however.
His Super is highly strategic, and lets him rearrange all the traps on your map just before they fire! This can be used to group the right assortment of traps to kill a key enemy, or to move now-useless traps to obscure corners of the fortress. His Rivalry ability is an offshoot of his Super - basically, if he is in the enemy fort, it lets him rearrange the Unchained traps instead. This, obviously, ruins the Unchained trap setup, and, more specifically, keeps their traps from killing more than a handful of enemies on the turn he uses it. It does means when he enters Unchained fortress, he becomes a high priority target!
Mystery Hero B (Unchained)
As with our last Mystery Hero, this guy has been in playtest for months, but his image and identity is not yet released by Robot Entertainment. I have taken the stance that we can at least tell you his gender, though. Anyway, he is pretty vulnerable to enemy attacks, but has a good store of health. His weapons give him the power to turn a certain number of Brain results into Wilds, which makes him absolutely love it when he rolls Brains, and causes him to actively seek out weapons which produce Brain results.
He is definitely a support-style hero, who lets his allies purchase traps & items during their Hero turn, instead of waiting for the Upkeep phase. This gives his team a lot more flexibility in placing traps. His Super and Rivalry abilities are related – with his Super he can mind-control an enemy minion to move and attack as he pleases. His Rivalry lets him do the same to an enemy HERO! Of course, since it is associated with his Super, it doesn’t happen every turn.

Sandy’s Design Corner
One of the key features of the game is “Vulnerability”. A unit’s Vulnerability consists of an icon, or a group of icons. All the dice in the game are special custom dice. Here are the faces on a normal Battle die, for instance - the most common die rolled in the game.
You’ll see that there are two blanks (misses), a BRAIN, a SPEED, and two SWORDS. Take Dobbin the Prospector as an example - his Vulnerability is a Sword icon. This means that if an enemy group rolls 3 dice, and the result was two Swords and a Brain, Dobbin would take 2 damage, because his Vulnerability was matched twice. Gabriella the Redeemed Sorceress, on the other hand, has a Vulnerability of a Sword OR a Brain, so the aforementioned attack roll would nick her for 3 damage.
On the other hand, high-end minions and bosses typically have vulnerabilities listing mulitple dice without the modifier “or”. For example, a 3rd Level Troll has four Swords as his Vulnerability, which means you can kill one Troll for every 4 Swords you roll and spend for this purpose. Naturally, this means if you are rolling 3 or fewer battle dice, you cannot possibly kill an endgame Troll. Also, unlike heroes, minions & bosses do not accumulate “damage” - they are either dead or not-dead.
The general theory is that Swords are used to injure enemies that are normal combative foes (like orcs). Speeds are useful against fast or agile enemies (like kobolds). Brains are useful either against really smart enemies (hobgoblin shamans) or incredibly stupid ones you have to outwit (like ogres).
The Special attack dice are each dedicated to a particular icon, as follows:

The weird “starburst” emblem is a Wild result, which can be applied as a Sword, Speed, or Brain. The “Snowflake” found on the Frost die is a Stun result - a Stunned minion loses his next Move & Attack. A Stunned hero loses either his next Move or his Attack (his choice).
One last note - to mix things up further, two identical rolls (two Brains for instance) can be combined to create a Wild. For example, if an enemy rolled two dice against Dobbin (who has a Sword vulnerability) and rolled a Speed and a Brain, he wouldn’t score any hits. But if he rolled two Speeds or two Brains, he could combine them into a Wild, and inflict one damage. One effect of this combining rule is that when enemies roll more dice, the damage they inflict increases significantly. Even if you have an extremely hard-to-roll Vulnerability, with enough dice, the foe will be combining his results into Wilds and scoring some hits.
prochain palier 200k

on rentre dans la dernière semaine : espérons qu’un vf sera annoncée ce week end et que le rush final validera tous les paliers visibles pour un dernier bouquet final

Nimoar dit:palier 170k et 180k atteint :

Dobbin, the Prospector (Order)
Dobbin has the ability to tunnel himself or another hero in his tile to any tile on the map. He has pretty good health, is a dwarf, and is really good at killing smaller enemies, such as orcs or kobolds. His attacks are less helpful against large creatures such as ogres, however.
His Super is highly strategic, and lets him rearrange all the traps on your map just before they fire! This can be used to group the right assortment of traps to kill a key enemy, or to move now-useless traps to obscure corners of the fortress. His Rivalry ability is an offshoot of his Super - basically, if he is in the enemy fort, it lets him rearrange the Unchained traps instead. This, obviously, ruins the Unchained trap setup, and, more specifically, keeps their traps from killing more than a handful of enemies on the turn he uses it. It does means when he enters Unchained fortress, he becomes a high priority target!
Mystery Hero B (Unchained)
As with our last Mystery Hero, this guy has been in playtest for months, but his image and identity is not yet released by Robot Entertainment. I have taken the stance that we can at least tell you his gender, though. Anyway, he is pretty vulnerable to enemy attacks, but has a good store of health. His weapons give him the power to turn a certain number of Brain results into Wilds, which makes him absolutely love it when he rolls Brains, and causes him to actively seek out weapons which produce Brain results.
He is definitely a support-style hero, who lets his allies purchase traps & items during their Hero turn, instead of waiting for the Upkeep phase. This gives his team a lot more flexibility in placing traps. His Super and Rivalry abilities are related – with his Super he can mind-control an enemy minion to move and attack as he pleases. His Rivalry lets him do the same to an enemy HERO! Of course, since it is associated with his Super, it doesn’t happen every turn.

Sandy's Design Corner
One of the key features of the game is "Vulnerability". A unit's Vulnerability consists of an icon, or a group of icons. All the dice in the game are special custom dice. Here are the faces on a normal Battle die, for instance - the most common die rolled in the game.
You'll see that there are two blanks (misses), a BRAIN, a SPEED, and two SWORDS. Take Dobbin the Prospector as an example - his Vulnerability is a Sword icon. This means that if an enemy group rolls 3 dice, and the result was two Swords and a Brain, Dobbin would take 2 damage, because his Vulnerability was matched twice. Gabriella the Redeemed Sorceress, on the other hand, has a Vulnerability of a Sword OR a Brain, so the aforementioned attack roll would nick her for 3 damage.
On the other hand, high-end minions and bosses typically have vulnerabilities listing mulitple dice without the modifier "or". For example, a 3rd Level Troll has four Swords as his Vulnerability, which means you can kill one Troll for every 4 Swords you roll and spend for this purpose. Naturally, this means if you are rolling 3 or fewer battle dice, you cannot possibly kill an endgame Troll. Also, unlike heroes, minions & bosses do not accumulate "damage" - they are either dead or not-dead.
The general theory is that Swords are used to injure enemies that are normal combative foes (like orcs). Speeds are useful against fast or agile enemies (like kobolds). Brains are useful either against really smart enemies (hobgoblin shamans) or incredibly stupid ones you have to outwit (like ogres).
The Special attack dice are each dedicated to a particular icon, as follows:

The weird "starburst" emblem is a Wild result, which can be applied as a Sword, Speed, or Brain. The "Snowflake" found on the Frost die is a Stun result - a Stunned minion loses his next Move & Attack. A Stunned hero loses either his next Move or his Attack (his choice).
One last note - to mix things up further, two identical rolls (two Brains for instance) can be combined to create a Wild. For example, if an enemy rolled two dice against Dobbin (who has a Sword vulnerability) and rolled a Speed and a Brain, he wouldn't score any hits. But if he rolled two Speeds or two Brains, he could combine them into a Wild, and inflict one damage. One effect of this combining rule is that when enemies roll more dice, the damage they inflict increases significantly. Even if you have an extremely hard-to-roll Vulnerability, with enough dice, the foe will be combining his results into Wilds and scoring some hits.
prochain palier 200k

on rentre dans la dernière semaine : espérons qu'un vf sera annoncée ce week end et que le rush final validera tous les paliers visibles pour un dernier bouquet final

heureusement que tu es la pour les updates :mrgreen:
Nimoar dit:
on rentre dans la dernière semaine : espérons qu'un vf sera annoncée ce week end

Aller hop! Un petit reminder pour Pit... :pouicboulet:

Pit vient de rentrer d’une semaine de vacances à Amsterdam. J’embête Sandy lundi pour la VF (il a le droit à son week end quand même)

c’est bete car il me manque pas grand chose pour que je finisse par craquer la campagne n’est pas terminé
La VF peut changer les choses
le pledge interressant est le pledge hero car pour moi il faut les 2 boites mais idem un peu trop cher a 120$ encore cela serait peut etre deja convaincu.
les gros monstres sont en addons.
sinon apres la regle et le principe a l’air vraiment bien et je suis sur que mon fils accrocherai
mais ca bloque toujours pour moi et ca me fait vraiment chier

Pitpipo dit:(il a le droit à son week end quand même)

Et nous alors ! On est sur le grill ! :skullpouic:
Bon, Je suivrais ça du boulot Lundi.
Merci

bon ma femme a eu raison de moi et de OMD ,je passe definitivement il faut savoir aussi etre raisonnable on verra BSIEGED
au pire on rachetera un KS quand il sortira :mrgreen:
bonne continuations pour ceux qui viveront la campagne jusqu’au bout et amusez vous bien ou endormez vous pas ok :arrow:

davy dit: amusez vous bien ou endormez vous pas ok :arrow:

Moi je suis en stand by jusqu'a lundi.

nouvelle update, tous les SG sont débloqués

Ayé la bonne nouvelle est enfin annoncée, donc je peux en parler:
Sandy vient de débloquer TOUS les stretch goal pour tout le monde (à part ceux, un peu inutiles, qui correspondent à de nouvelles poses pour les figurines).
Donc tous les personnages sont maintenant débloqués, et il y a des figurines en plus dans chaque boîte. Elle est pas belle la vie ?