[KS en cours] Yashima: Legend of the Kami Masters

jmt-974 dit:
kakitaben dit:C'est affligeant comment ce KS ne décolle pas, on n'aura même pas le 4 eme set foil ça va faire moche... :D

Il faut raison garder quand meme! Plus de $100.000 et plus de 1000 acheteurs c'est pas ce que j'appelles ne pas décoller pour un petit KS comme ca...

C'est sur que dans l’ensemble c'est un bon KS, ce que je dis c'est que normalement il décolle sur les dernières 48H de façon significative, là il a fait du surplace, voire du reculon.

Ouverture du PM et choses exclu à rajouter. Je rajouterai le photos plus tard.

Over the next few days expect an email to gain access to our pledge manager, where you will be able to verify your shipping address and your add on selections!
NEW and EXCLUSIVE Add-ons!
We wanted to put some emphasis on these items for this update. Check these out! Some of these you won’t be able to get anywhere else except for our pledge manager, so be sure to keep them in mind when you’re choosing your add-ons! Look for any add-on with an (E) next to it- that’s the “exclusive” tag.

NEW/EXCLUSIVE: Yashima play mat 24x14 inch

NEW: Yashima Token Pack: Frost and Trap

EXCLUSIVE: Arcane Wonders Wizard Promo

EXCLUSIVE: Yashima Art and Lore Book
*WIP = Final artwork may differ from what's shown here.

Fairytale crossover expansion is bigger and better than previously expected

Artistic Justice Games and Greenbrier Games are joining forces to bring you this promotional expansion for Yashima: Legend of the Kami Masters! Worlds will clash as 3 characters from Fairytale Games: The Battle Royale join the fight in Yashima as all-new kami masters! Introducing Lu Bu, Mulan, and Musashi! In addition, this bundle includes two new kami: the Akkorokamui and the Foo Dog. With 6 deck combinations to choose from, this bundle gives you everything you need to play a two-player game of Yashima!
Includes: 3 base miniatures, 3 sets of kami master cards, 2 kami battle decks, status tokens, 3 new double-sided terrain tiles, and short rules sheet. MSRP $35.95

-----The Express Yashima Option-----

A new option has been added to the pledge manager where you can opt in to get just the core game early. We are estimating the base game of Yashima to be shipped mid July. This express option will incur an additional handling and shipping fee. However, we have reduced this cost significantly, and Greenbrier is absorbing a good portion of the cost. Those who choose the Express Yashima option should receive the game prior to Gencon. Those who wish to receive just 1 package with all the Yashima glory can expect their games in 2015 Q4.
All Bronze Buddy & Silver Buddy Backers: Your shipping cost will be free no matter what. On Step 1 you will be prompted to choose(click) between wave 1 and wave 2 shipping products. By choosing Wave 1 you will receive your x4 core sets of Yashima during the first wave of shipments, and the rest of your components will ship during Wave 2. If you choose Wave 2, you will receive all of your rewards together in the second wave of shipments.
Additional Copies: No matter what your pledge level, if you select additional copies of the core game as add-ons, you will also need to select an equal number of the Express Shipping Add-Ons if you want all of your core games to come in Wave 1. Otherwise, core game selected as add-ons will ship during Wave 2 by default.
New Pledge manager features:
So, one of the reasons it’s taken us so long to bring the pledge manager to you is that we were trying to upgrade to a new platform. However, after many months of development that project just isn't up to snuff yet, so we've reverted to using our old faithful pledge manager, now with the following new features.
Weight based shipping: All non Buddy pledge levels will be charged shipping on a sliding flat rate scale. It’s pricing is fair, but shipping is expensive, especially considering that the Silver master clocks in at 7.53lbs!
Change Pledge Level: Original Backers can now change their pledge level w/o needing to contact a GBG administrator.
Newsletter sign up: You may now opt in for our newsletter during the address confirmation step of the pledge manager. (It’s disabled by default, so if you’re interested in news from us, please toggle this to yes.)
Refunds: Please note refunds are not handled by the pledge manager. Our policy is clearly listed on the Kickstarter: If you decide you don’t like Yashima within 1 month of receiving it, you can return it for a refund

Il y avait des groupés ? J'avais raté qu'on pouvait ajouter un bronze pour $30... et de mémoire tous les groupés étaient en Silver (ce qui ne m'interressait pas)....
... moyen d'ajouter un Bronze sur un PM "groupés" et de me faire un MR si c'est possible ?

jmt-974 dit:
... moyen d'ajouter un Bronze sur un PM "groupés" et de me faire un MR si c'est possible ?

tu veux un papier cadeau avec ton bronze ?


:clownpouic:

Si tu veux oui, on en parle en PM.

Holum dit:Si tu veux oui, on en parle en PM.

Ok je te beep demain ;) Thanks !

Comme promis j'ai mis à jour la news avec les images et également aéré un peu...

Components Update: The Unboxing

In this Update:
New Art
Pledge Manager Support
Video: Unboxing Yashima
New GBG Campaign: featuring Yashima Minis!

Hi Backers!

We’ve missed you. We’re hoping you’ve missed us too! As you know we’ve been working to get the (many… so so many) components completed. Our newest teaser is Kitsune, the Fox. The fox kami cards are nearly finished, but are still undergoing some tweaks. Even as a work in progress, she’s so pretty:

Pledge Manager:
The pledge manager has been open for a couple of weeks now. If you haven't already, please log in as soon as you can. We want to give you your stuff! There are still over 200 of you who have not confirmed your address. If you do not complete the pledge management process we won't be able to send you your much anticipated rewards!
We are here to help. If you have any questions about managing your pledge, contact us on our website to ensure we can give you the best support we can!
Unboxing Video:
Here is a close up look of what comes in the base game of Yashima. This is an early production copy used for final approval.
https://d2pq0u4uni88oo.cloudfront.net/assets/003/779/433/64304bc96f084269a4e83c7502af2350_h264_high.mp4
Here's that close-up photo of Rosamu next to his resin counterpart. Count those mustache hairs!

New Campaign

As mentioned in the video, we have started a new Kickstarter campaign for our Fantasy Resin Custom Miniatures Collection. Want to get a copy of some Yashima characters in high detail resin? Give this campaign a look!
These are a fantastic collection of gorgeous fantasy resin miniatures with customizable parts for your favorite RPG, tabletop, and miniature games! We get so many compliments on our minis, and we love to create them. This was a chance to work with some of our partners to bring some of our characters to life in higher detail than ever before! These minis work as stand-alones for your collection, or as playable figures in their respective games or games of your own. Go see them for yourself!

QUand on voit l'unboxing, on se demande si le gars qui leur a fait l'intérieur de la boite bosse pas pour FFG :D

Salut a tous !
Est ce que quelqu'un vendrait son pledge bronze par hasard ^^
Merci d'avance !

zyg101 dit:Salut a tous !
Est ce que quelqu'un vendrait son pledge bronze par hasard ^^
Merci d'avance !

Oui Ezekiel76

Salut !

Les personnes qui ont joué à ce jeu peuvent-elles faire un petit retour dessus ? Il n'y a aucun avis sur la fiche et je me tâte à l'acheter.
Merci d'avance.

Pas encore eu le temps de me pencher dessus; trop de jeux KS et boutiques qui attendent sur mes étagères... et en plus, j'ai tendance à jouer aux jeux que je n'ai pas au club...


Par contre (pub éhontée), j'ai un pledge silver qui me reste sur les bras. Si tu arrives à avoir des retours qui te tentent.. je dis ça, je dis rien

Ezekiel76 dit :QUand on voit l'unboxing, on se demande si le gars qui leur a fait l'intérieur de la boite bosse pas pour FFG :D

Il n'y a aucun doute la dessus, une fois le vide enlevé, la boite de base contient tout le pledge silver (3 extension, les 2 sachets de pions plastique et même le perso crossover avec Mage Wars)

Ok mais j'aimerais des retours sur ce jeu.

J'ai que quelques parties au compteur mais j'aime beaucoup.
les combats sont tactiques et les différents decks apportent pas mal de choix. En revanche, dommage que ce ne soit que du fiche sans scénario... Mais bon, c'est simple rapide et assez efficace. 

Mortys dit :J'ai que quelques parties au compteur mais j'aime beaucoup.
les combats sont tactiques et les différents decks apportent pas mal de choix. En revanche, dommage que ce ne soit que du fiche sans scénario... Mais bon, c'est simple rapide et assez efficace. 

C'est tout, aucun autre retour sur ce jeu ?

Va voir sur BGG

J'y suis allé mais je voulais l'opinion des TTciens. Il n'y a aucun retour en 6 pages.

Jeu possédé (Silver KS) et joué depuis cinq-six fois.
J’adore le coté tactique de choix d’alliance entre un perso et un kami.
Il faut bien passer du temps à comprendre les différents mécanismes et la logique de chaque personnage; en effet ils cumulent chacun:

  • une fiche avec un pouvoir permanent (genre glace; feu ; concentration; soin …  qui se déclenche sur sortie de carte karma);
  • un set de cartes d’attaques / karma / defense possible  (10 cartes à mélanger avec celles du kami)
  • un livre de karma-actions dont il est possible de tourner une page en action karma.
Et bien distinguer la logique de défausse; d’utilisation (USE) avec la carte qui retourne au bas du pool et la capacité “Imprint” (similaire mais pour un objet ou une compétence).
Enfin tout ça pour dire qu’on change pas de perso comme ça. Mais les sensations de jeu sont physiques. Vraiment l’impression de préparer mes coups de karma ; mes pains dans ta face … bref pour moi une grosse réussite avec le design en plus.
Mes deceptions: pas de scenario (ça aurait pu), pas de mode campagne,
des figurines au final à la sculpture assez grossière pour du 35mm;
et … pas de fig Bruce Lee

Salut par ici!
Est-ce que ça joue encore à ce jeu?
C’est toujours bien maintenant où mieux est arrivé dans le style en VF?  :slight_smile: