Roberto: We are now getting closer and closer to opening the “beta” testing, so I think we can tell something. Age of Conan will be a game for 2 to 5 players, with players taking control of a major power of the Hyborian Age: Aquilonia, Nemedia, Turan, Stygia, Hyperborea. As a ruler, you will have two main type of units under your control: armies, which you use to crush your enemy, and emissaries, which you use to create alliances and treaties, or to wrestle the alliances of your opponents. The game is set between the youth of Conan and the time he becomes king, so this is not really a time for an all-out war, world-conquest style. The nations of Hyboria have their own “agenda” for becoming a stronger power, but none of them is set to conquer the other nations. This is reflected by a dual system, where you can either develop your power through military conquest - but this is of course a bloody and costly effort - or using more subtle and treacherous ways.
We are using many elements of War of the Ring as “building blocks”, so people who are familiar with War of the Ring will catch up with Age of Conan fairly easily, but all mechanics have been re-visited with many original twists.
Francesco: With Age of Conan, we are trying to blend the adventures of Conan and the political and military efforts of the kingdoms of the Hyborian Age, as we were able to reproduce the progress of the Fellowship and the military events of the Lord of the Rings on the same level in War of the Ring. You guide your kingdom’s rise to power, as Conan forges his myth across the Hyborian kingdoms. From time to time the two paths cross, as Conan fights in your armies, or raids your subjects. You generally try to benefit from his intervention, but the barbarian is dangerous as a double-edged sword…
Et plus bas, les auteurs disent que la Guerre de l’Anneau resterait sans doute leur jeu le plus complexe. On peut donc assez logiquement en inférer que Age of Conan sera plus simple que le jeu susmentionné.
Meeeuuhhh dit: Et plus bas, les auteurs disent que la Guerre de l'Anneau resterait sans doute leur jeu le plus complexe. On peut donc assez logiquement en inférer que Age of Conan sera plus simple que le jeu susmentionné.
Ben tant mieux, parce qu'avec des règles aussi imbitables que celles de LGDA...
se sera la durée du jeu qui comptera pour moi, plus ou en sera battlelore a ce moment la , pourra t’on creer ses paquet arcanes par exemple parce qu’en fin de compte avec nexus ops et le risk 2210 ce sont les 3 jeux que je sort le plus souvent le lgda etant remisé dans un grenier a 200 km de chez moi sans que le manque me gagne
Ces histoires de “moubourrage” me laisse perplexe. D’ailleurs c’est quoi le moubourrage ? Au fait, vous ai-je dis que je suis en train de lire toute la série originelle des Conan (seulement ceux qui sont de Howard) ? Mais c’est tout à fait fortuit.
Je viens de lire ce post sur age of conan. Cela me parait être un jeu prometteur.
En plus il sort à la bonne période (fin 2007). En effet j’attend beaucoup du nouveau Confrontation qui sort à la même période. Si le nouveau confrontation me déçoit je vais me rabattre sur Age of conan.
Pour mieux me mettre dans l’ambiance je vais refaire de la muscu…
Je suppose que l’auteur veut dire qu’ils vont utiliser certaines des mécaniques de LGdA comme [building blocks = éléments de] base. Et avec cette base, ils développeront pour adapter à l’univers propre à Conan.
J’espère qu’il y aura des héros et des particularités pour chaque peuple, histoire qu’on ai un bon jeu non symétrique qui respecte l’esprit des livres, le monde d’Howard.