eBay et la politique

Thibault, je te conseille de te dégoter le documentaire :

- Le Monde selon Bush

Tu auras peut être une vision un peu moins féérique du bon gouvernement actuel américain.

Il ne s'agit pas de savoir ce qu'on fait les différents Etats à différents moments de l'histoire, ce qu'ils ont fait de bien ou pas bien, non. Dans ce cas, nous serions mal placé pour donner des leçons (avec l'Algérie par exemple) et l'Allemagne encore moins !

Il s'agit plutôt de la situation politique américaine actuelle, très préoccupante, mise en place par un groupe de personnes qui ne souhaitent que deux choses : le pouvoir et l'argent dont les actes auront des conséquences sur des années !

Ca c'est inquiétant.

Tiens, Bush et Sbeuh, c'est presque un anagramme. :lol: :lol: :lol:

Pour les moteurs Ford je suis au courant, Mr Ford lui-même a été décoré de la légion d'honneur germanique en 1938, tu aurais pu citer également Coca-Cola ou IBM. Mais je trouve particulièrement réducteur de dire que la Seconde guerre mondiale est née de la volonté américaine de vendre des moteurs Ford.

En ce qui me concerne, je ne préfère pas un pays qui intervient mal plutôt qu'un pays qui n'intervient pas du tout, simplement je trouve que ça se vaut et que dire que les uns valent mieux que les autres ça me fait bien rire.

Maintenant, le Danemark est un pays merveilleux, et tu peux quand même aller voir mes photos, ça te donnera sûrement envie d'y aller. Les Danois ont d'ailleurs eu une attitude exemplaire pendant la guerre. Ils n'ont pas combattu les Allemands parce que la cause était perdue d'avance, ce qui fait qu'ils n'ont pas été vaincus et ont donc eu un poids politique plus grand. Ils ont caché les juifs danois et lorsqu'un Allemand entrait dans un bar danois, toutes les discussions et la musique s'arrêtaient, pour bien montrer qu'ils n'étaient pas les bienvenus.

Mettre en balance la France et les USA est un a mon avis un non sens : je me sens plus proche de l'américain de ma catégorie sociale que nombre de mes gouvernants actuels.

Il faut éviter tout manichéisme et evidemment se réjouir du départ des talibans et de la chute de Saddam même si ce sont des effets secondaires de la politique internationale des Bushistes qui ne vise pas l'amélioration des conditions de vie d'une majorité des Afghans et des Irakiens, pas plus que des américains.
Il faut, je pense, évidemment regretter que les nations les plus puissantes laissent tant de peuples dans la misère, la faim, la maladie voir l'oppression sachant que la plupart du temps, ces nations sont démocratiques et que leur politique est donc le reflet d'une majorité de citoyens de ces pays.
Je doute qu'aucune nation aujourd'hui puisse se targuer d'une politique internationale a visée humaniste.

Hello,

I'm a representor of the American President and his Government.

We would like to remind that this Webspace is protected and guaranteed by the law intitled Patrioc Act II (USA PATRIOT Act, Pub. L. No. 107-56, in 2001).

Any controversies or libels may be recorded and examined in order to garantee the safety of this Webspace.

Be ensure of our fully preoccupation about your well being.

May God bless America.

Sincerely.

Cher Monsieur,

Haaa, mince alors, George W. Bush est abonné à Wanadoo :lol:

Bien à vous de cordialement

Monsieur Phal

xavo dit:
Il faut éviter tout manichéisme et evidemment se réjouir du départ des talibans et de la chute de Saddam même si ce sont des effets secondaires de la politique internationale des Bushistes qui ne vise pas l'amélioration des conditions de vie d'une majorité des Afghans et des Irakiens, pas plus que des américains.

Tu sais, finalement, je m'interroge sur l'utilité d'une démocratie forcée. Evidemment Saddam était une ordure. Mais je doute que beaucoup d'Irakiens ou de Talibans soient plus heureux aujourd'hui. Et si un nouveau gouvernement doit naître en Irak, je me méfierais beaucoup d'un système politique démocratique musulman à l'instar de l'Iran.

Je suis un fervent défenseur de la démocratie. Mais j'ai eu quelques doutes dans ma jeunesse au sujet de la Yougoslavie, en me demandant si finalement Tito n'était pas une "bonne" solution.

Il se prend pour un modo le deubeul yu ? Il veut nous piquer notre boulot les gars !
:D

O_cedar dit:J'ai cité le Danemark et la Lituanie parceque ce sont de petits pays, non pas qu'ils aient fait des conneries qui me restent en tête...

C'est drôle, car ce que tu penses au sujet du Danemark ou de la Lituanie, un americain "moyen" pense la même chose au sujet de la France :"petit pays qui n'a pas les moyens de son ambition ni l'armée d'ailleurs".

Le jour où le Danemark viendra nous faire la morale sur Nouméa, je ne sais pas comment nos politiques réagiront.

Un très très bon ouvrage d'un américain vivant en France à destination des français : Ted Stangler "Sacrés Français !". Les titres de chapitres sont succulents :
- Immigrés : la politique de l'autruche
- Médias : on vous cache tous, on vous dit rien
- Mondialisation : aux armes les frileux
- En France, l'argent a une odeur

Pour le plaisir : " ... (blabla l'état de l'armée française blabla) ... Alors si à l'occasion de certains conflits, les Américains font appel à vous, c'est par diplomatie (afin de vous faire plaisir) que pour des raisons militaires. Lors de l'inervention en Afghanistan, par exemple, la France a envoyé symboliquement le pétrolier ravitailleur Var qui n'a même pas été appelé à effectuer des ravitaillements. Parceque, nous, pour faire la guerre, on est comme Brigitte Bardot, n'a besoin de personne."

une autre

"Comment comprendre dans un pays si fier de son glorieux passé, qu'un commentateur de la télé soit capable d'expliquer solennellement, lors du transfert des cendres d'Alexandre Dumas au Panthéon : "C'est le même cheval que montait Chritian Clavier dans la bataille d'Austerlitz."

Il est Directeur du bureau Newsweek à Paris et vient de l'Ohio (et non de New York).

Thibault dit:
Maintenant, le Danemark est un pays merveilleux, et tu peux quand même aller voir mes photos, ça te donnera sûrement envie d'y aller. .

T'en fais pas, j'ai pas attendu ce débat pour avoir envie d'aller au Danemark (bon d'accord j'ai envie d'aller partout!!! :oops: )... et je l'ai cité en même temps que la Lituanie qui est un peuple qui a été exemplaire de courage et de solidarité pendant les vilaines périodes soviétiques, je voulais simplement illustrer la différence entre les actions d'une superpuissance et d'un tout petit pays...

Si tu veux voir la colline des croix (monument hallucinant que les lituaniens refaisaient nuit après nuit pour honorer la mémoire de leurs déportés et que les Russes détruisaient à coups de pelleteuses jour après jour)
http://www.qedata.se/e_js_litauiskt_gal ... Korskullen

[EDIT] Aparté pour Moi: j'ai cité ces 2 pays car ils sont tout PETITS!! C'est tout!! Je sais que la France est un petit Pays et que l'on est une puissance dérisoire à côté des grandes nations... et que l'on a un tout petit poids dans le monde malgré les apparences que l'on veut conserver... j'ai beaucoup trop voyagé pour croire le contraire, ne juge pas trop vite ce que j'ai dit sur ces 2 nations, ce n'est absolument pas du mépris ou de la supériorité mal placée...

sbeuh dit:
Tu sais, finalement, je m'interroge sur l'utilité d'une démocratie forcée. Evidemment Saddam était une ordure. Mais je doute que beaucoup d'Irakiens ou de Talibans soient plus heureux aujourd'hui. Et si un nouveau gouvernement doit naître en Irak, je me méfierais beaucoup d'un système politique démocratique musulman à l'instar de l'Iran.

Massouda Jalal se présente aux élections présidentielles Afghanes en octobre. C'est une femme. Pour elle, la situation des afghans ne s'est guère améliorée depuis les Talibans. La situation de l'Afghanistan est telle que les ONG n'arrivent meme plus a travailler en sécurité et beaucoup veulent quitter le pays. Le pays est partagé entre plusieurs groupes armés et la culture de la drogue a refait surface avec le départ des talibans. Néanmoins, une femme peut se présenter à des élections même si elle doute fortement de la démocratie afghane (corruption, censure...).

Cependant des "pseudos républiques" valent mieux que de féroces dictatures... non ?

mon message :

In France we often say that americans are Stupids... strange laws, sportsmen in hight school only because they're excellent in Football, President elected by a minority of americans...
But, I often trade with americans and fortunatly they were intelligents and interesting. I sometime had good discutions on Brettspielvielt and also good games with them.
But thank you ! You're the proof that few americans are really stupids... and racists. I think that your grand-fathers are not proud of you...

Mon message envoyé au gugusse dit:"Yes, that is wright, grate responce! Frenche are veary stupidd, hoppefuly, we Americans are abbove that and our might will cruch themm alll. Lett us bring piece to the world as we did in Chile, Sudan, Afghanistan (where the hell are those countries anyway? God save the quinn and us Americanns."

Le gars m'a répondu:
"Maybe John Kerry will win the election and use his four months on a river boat in Vietnam 35 years ago to lead us in a more "sensitive" war!"

Je suis déçu, c'est même pas drôle comme réponse...

Juste parce que j'en ai marre d'entendre les américains nous ressortir le débarquement de Normandie à tout bout de champ, je voudrais leur rappeler qu'avant Pearl Harbor leur pays n'avait aucune intention de se mêler de ce qu'ils appelaient des "querelles d'européens".

Si le Japon n'avait pas attaqué les Etats-Unis et que l'Allemagne ne leur ait pas déclaré la guerre qu'auraient-ils fait?

J'ai un grand respect pour tous ces soldats américains tombés en Normandie et en Europe mais cela ne donne pas tous les droits à leur pays.

Est ce que nous leur rappelons à tous propos que nous les avons aidés à obtenir leur indépendance?

M'a répondu aussi... mais l'est définitivement bête cet américain là...

Ah - of course. I don't like the French, so I must be stupid. France is the center of the universe and is the moral standard for the rest of the world. We must all seek approval from the French before doing anything. Americans have a saying - "Kiss My Ass"

Je pense que notre ami américain a fait une faute. Il ne voulait pas écrire "kiss my ass" mais "kick my ass" :wink:

Afin de conserver une trace de ce florilège de la culture américaine voici la liste des questions et réponses:

Q : You're right, the French are stupid. They helped you to win your liberty and your independance. They helped you to become a great nation. And they don't want to do what you order, you the great masters of the world, even when your government lies. Really stupids Date de la réponse : 07-sept.-04
R : I figure the U.S. is one-up on France in the "saving your ass" department. Sorry we didn't show up in 1870. Maybe if your buddy Saddam wasn't counting on his friends in the French government to save him from the EVIL AMERICANS then I wouldn't feel this way. I'm still waiting for that apology.
Q : Yes, it's stupid to dislike a whole country, a whole nation... it's called racism, and it's stupid, because all the French are not the same... Think : there're American you don't like, huh? Michael Moore? Anybody? Yes? So why wouldn't be some French you like? And don't just reply I'm a "French bastard", because I may not be French myself! I'm just not racist... Date de la réponse : 07-sept.-04
R : I wasn't aware that "French" was a race. Or has the seed from the Germans finally taken hold and the French think they are now the new "Master Race"?
Q : In France we often say that americans are Stupids... strange laws, sportsmen in hight school only because they're excellent in Football, President elected by a minority of americans... But, I often trade with americans and fortunatly they were intelligents and interesting. I sometime had good discutions on Brettspielvielt and also good games with them. But thank you ! You're the proof that few americans are really stupids... and racists. I think that your grand-fathers are not proud of you... Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Ah - of course. I don't like the French, so I must be stupid. France is the center of the universe and is the moral standard for the rest of the world. We must all seek approval from the French before doing anything. Americans have a saying - "Kiss My Ass"
Q : Where are the mass destruction weapons? Where are the links between Ben Laden and Sadam Hussen? What happened in Abu Graib Jail? Where is the security in Irak ? Where is the liberty of iraki people? Why can the family of Ben Laden leave your country with help of Mister Bush on 11th september? Do you remember Pinochet and all his victims? Who help him to become president? Do you think the world is better since invasion of Irak? And above all, do you think to your soldiers, killed when they thought they were liberators? All countries make mistakes, it's not a shame to admit this. Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Where are all the French weapons sold to Saddam even though there was an embargo? Maybe Michael Moore should be president, since he NEVER lies....
Q : We found him ! Who ? The one who has an intelligence lower than Bush's. Date de la réponse : 07-sept.-04
R : June 6, 1944 NORMANDY - Three hundred French civilians were killed and thousands more wounded today in the first hours of America’s invasion of continental Europe. Casualties were heaviest among women and children. Most of the French casualties were the result of artillery fire from American ships. Reports from a makeshift hospital in the French town of St. Mere Eglise said the carnage was far worse than the French had anticipated and reaction against the American invasion was running high. “We are dying for no reason,” said a Frenchman speaking on condition of anonymity. “Americans can’t even shoot straight. I never thought I’d say this, but life was better under Adolf Hitler.” The invasion also caused severe environmental damage. American troops, tanks, trucks and machinery destroyed miles of pristine shoreline and thousands of acres of ecologically sensitive wetlands. It was believed that the habitat of the spineless French crab was completely wiped out, threatening the spec
Q : I'm glad to see that even those who're considering France as an hateful country can't stop to mention us with capital letters. At least, even if they don't know where to send their missiles, they admit the superiority of the French folks :) As Intel : -> Joke inside ! <- Now, what is the real price for the shipping for an American living in France ? :) Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Ah - an American....check out www.usps.com and look for the International shipping rates.
Q : Can you read ? Then this may help : http://www.bear-left.com/original/2003/0407french.html Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Maybe you should visit http://www.fuckfrance.com
Q : "Yes, that is wright, grate responce! Frenche are veary stupidd, hoppefuly, we Americans are abbove that and our might will cruch themm alll. Lett us bring piece to the world as we did in Chile, Sudan, Afghanistan (where the hell are those countries anyway???). God save the quinn and us Americanns." Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Maybe John Kerry will win the election and use his four months on a river boat in Vietnam 35 years ago to lead us in a more "sensitive" war! He'll surely get the permission of France (and the U.N.) before defending his country.
Q : Great responce to that french basterd. Date de la réponse : 01-sept.-04
R : Thanks.
Q : What is the shipping cost for France please ? Date de la réponse : 31-août-04
R : One million dollars. And an apology from the French government for working against my country while we're at war. I hate the French.

Quelqu'un aurait-il le mail de Georges Junior pour que je lui envoie toute cette prose afin qu'il lise autre chose que ses albums de coloriage :lol:

Et ça continue, encore un peu et cet allumé va appeler Junior pour qu'il nous balance ses missiles :lol:

Q : "Just stand back and let the U.S. take out evil dictators, that's all we ask." Okay, what about the dozens of dictators in Africa? Or in North Korea? I mean, what about the countries where there's no oil??? Is Bush "taking them out"? And since when the USA are fighting "evil dictators"? What about all those they helped getting the control of South American states? Come on, don't tell me you believe this is a war of Good against Evil... Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Give him time....(and another term). Iran is next, by the way. Maybe you haven't been paying attention. But then the French think it's better that Saddam remain in power, and that the Iraqi people would be BETTER OFF THAT WAY!
Q : I'm really surprised by such terrible stupids Responses... Of course your not obliged to like French, but please be objective : France is not the center of the World, but sometimes it's good to hear advice like : "War is not a good idea in Irak" or "It'll cost many lives"... one year after, what is the situation in Irak ? Worst than before the war, many Americans died for a war they didn't understand. Don't let me trust that you understood this war ! You only understand the madest president of the US history... but you may think that Neron was a great emperor, they were so close each other ! Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Yeah, Iraq is much worse off. Nobody's being gassed to death. Oops - my bad, Saddam didn't have any WMD, so I guess all those Kurds and Iranians just suddenly got sick and died. For a guy who didn't have WMDs, he sure acted like he did!
Q : So hating a race is stupid, but not hating a country or a nation??? As for the "Master Race", don't you think Bush and his fellows are acting that way? Or why do they think someone who doesn't share their opinion is automatically their enemy? Can't we argue with them? And don't tell me the French government 'helped' Saddam more than the American did, a few years ago... nobody said Saddam was right, nobody supported him (nobody but the USA in the 70-80's) but just that 1) there were no real proof of Mass Destruction Weapons (where are they BTW? Did the French went there before the G.I.s and hid them?) and 2) that war may not be the perfect thing to do (did Bush know the war would be so long and murderous? If not, he's an idiot ; if he did, he is a murderer)... Does that make the French ENEMIES of the USA, or aren't they just allies who speak when they don't agree? Date de la réponse : 07-sept.-04
R : France doesn't feel too much like an ally to me. Maybe we wouldn't have needed to invade if France had stood with us instead of against us, giving Saddam a false hope that he could count on the French to protect him by putting pressure on the U.S. Fortunately, President Bush isn't a spineless Frenchman and took care of the problem instead of waiting for somebody else to suffer and deal with it later. But you'd never understand this. That's okay. Just stand back and let the U.S. take out evil dictators, that's all we ask. If you're not going to help, at least get out of the way!

Give him time...
impressionant :shock: il a la foi ce pauvre bougre...

Une dernière série pour la route, il va falloir que j'aille bosser.

Q : You really should go out and visit the world, talk to some people and discover the reality of what is outside... It is not staying in the sofa watching FoxNews, and eating up the propaganda that you learn about the world (and going to Cancun for SpringBreak does not count)... In Europe you are so close to other countries, you have to listen to other opinions while the States being so huge and far, the spin doctors can work their way... You probably know the testimony of the Koweiti girl saying she had seen Iraqi soldiers turn off the baby incubators... You probably never heard that this testimony was falsified and the girl had never set foot in Iraq... I really appreciate Americans who travel and open their eyes, I really dislike Americans who stay at home and believe everything they see in their mind-numbing TV... Date de la réponse : 07-sept.-04
R : I travel all over the world. (Detroit is the worst place I've been to, by the way). And Paris is great...there's hardly any French people there!
Q : Just a precision: the Kurds and Iranians were gassed by weapons sold to Saddam by Georges Bush senior when Irak was his ally against Iran. Another precision: the family of mister Bush made a lot of Business with the family of Ben Laden. The same Ben Laden who was formed by the CIA to help America against the soviets in Afghanistan. So you were also the allies of Saddam and Ben Laden ! Date de la réponse : 07-sept.-04
R : And you got this information from.....? (A: That French hero Michael Moore. Or maybe that other French hero Jerry Lewis....)
Q : "so I guess all those Kurds and Iranians just suddenly got sick and died." This was years ago... and where were the USA then? They moved for the oil in Kuweit, they moved for their war againt terrorism and oil again, but where were they when the Kurds were being slaughtered? Date de la réponse : 07-sept.-04
R : Where were the French? At least we're there now. Screw the French. Just get out of the way. I guess in your mixed up world if you don't act on something within 30 days you lose the right to do so. That sounds strangely agressive to me.....un-French-like.

Soudainement une question me titille: ce gugusse n'aurait-il pas fait tout ça pour faire de la pub à sa vente :lol: