El comandante dit:Là ça roule.
Viens de créer deux parties dans la foulée.![]()
Stop. S'arrêter. Help.
Tiens, t'es accro toi aussi ?
Bon, si tu sais pas avec qui faire une partie, à l'occase... là je suis redescendu à 11.
El comandante dit:Là ça roule.
Stop. S'arrêter. Help.
J’ai un peu de place aussi pour une partie a 3… ![]()
Pareil !
Au fait, j’suis (de nouveau) en vacances de ce soir jusqu’à mercredi prochain, sans accès internet… ![]()
Me lancerai bien mais pas encore assez d’XP sur TTA je pense… ![]()
unet dit:Me lancerai bien mais pas encore assez d'XP sur TTA je pense...
T’inquiète pas Unet, on peux jouer avec eux, il nous humilie, mais il reste gentil ![]()
Je repartirais bien pour une partie moi .
Unet, si tu veux crée, mon pseudo sur TTAonline : Matrium
Des motives pour une partie fine a 3 ?
unkle dit:Des motives pour une partie fine a 3 ?
un petit troisieme ?
Partant ![]()
c’est parti…
grolapinos dit:El comandante dit:Là ça roule.
Stop. S'arrêter. Help.
Tiens, t'es accro toi aussi ?
Bon, si tu sais pas avec qui faire une partie, à l'occase... là je suis redescendu à 11.
El comandante dit:
Le truc c'est juste de ne pas accepter dans tes parties les mecs qui partent en vacances sans internet.
Z’etes si impatients que ça de récolter votre branlée ? ![]()
Ca y est j’ai fini mes 6 matchs, je fais 2ème de ma poule avec 4 V, 1 2ème place et 1 défaite, j’espère que ça me fera grimper d’une division, j’ai bien envie de me frotter aux meilleurs
Grolap’ s’est sympathiquement auto-envoyé une guerre sainte dans la tronche dans l’une de ses parties ![]()
Tub' dit:Grolap' s'est sympathiquement auto-envoyé une guerre sainte dans la tronche dans l'une de ses parties
Pour ceux qui auraient raté le thread, les changements attendus pour la V3 de l’extension online :
Hammurabi : +1CA, military units cost an extra resource to build.
Napoleonic Army : back to 8(4) (Classic Army remains 8(4))
Marco Polo is removed.
Ramesses II : Same effect + you may play action cards the turn you draw them.
Jefferson : science discount is extended to govt techs (-1 per level for revolution, -2 per level when peacefully discovered ).
Coubertin : strength penalty is reduced : -1 per arena (similar to Sid Meyer).
Statue of Liberty : 4 yellow tokens (instead of 3)
Parthenon (edited after Andrew’s question because it wasn’t clear) : +1 culture. Your best temple produces culture equal to its level+1 (removes cumulative effect with Confucius)
Angkor Vat : build cost : 3 2 1 3. No change on effect.
Manhattan Project is removed.
Olympic games : building cost : 6 3 6. Effect is unchanged. Add olympic truce : cancel any war declared against you ; no one may declare war against you.
Instead of Marco Polo :
Hernan Cortes (I) : Add +1 to your strength. You have a +2 bonus when colonizing a new territory. Every time you gain a colony, you gain 3 resources. (Cartography+resource bonus)
Instead of MP :
UNESCO : You immediately score culture equal to your culture rating and 1/4/9/16 culture for the number (1/2/3/4) of your special (blue) technologies. (similar to Palace of science and culture in the polish extension)
Additional leaders :
Qin Shi Huang (A) : Each round you have 1 resource discount for building farms, mines or wonders. You get 1 CA back from playing Qin Shi Huang (similar to Czech Forefather)
Johannes Gutemberg (I) : One of your best libraries produces extra science and extra culture equal to its level.
Henry Dunant (II) : +2 happy faces. Every time you sacrifice military units, you increase your population by 1 (if you sacrifice 2 or more units, you only get 1 back). Aggressions and wars costs you one more military action.
John D. Rockefeller (III) : Each round, you may pay up to 5 resources to score that many culture points.
Additional Wonders (edited construction costs) :
(A) Oracle 2 3 2 : When Oracle is complete, you may pick any one technology card (non government) from the card row and play it without paying the cost.
(I) Chichen Itza 3 4 3 : Add +1 to your strength for each urban building. You gain culture equal to the level of your best urban building.
(II) Suez Canal 5 4 3 : +5 Strength. One of your best farms produces twice as many food (similar to Transconstinental but with farms, very slightly easier to build).
(III) Wall Street 3 4 4 5 : Immediately score 1 culture for each food / resource you produce (including suez canal, transcontinental and Bill Gates effects).
Additional tactics :
Skirmishers (II) : 4 (2) - inf art
Cossacks (II) : 7 - cav cav cav cav
Trenches (II) : 5 (3) - inf inf inf inf
2 x Blitz (III) : 12 (6) - cav cav cav art
![]()
p***, déjà que j’ai u mal à comprendre la version de base…
![]()